MISSIE & VISIE

Wij helpen je groeien!

 

Hoogbegaafd Opvoeden, Onderpresteren slim(mer) aanpakken, weg van bore-out en op naar krachtige keuzes maken, kwalitatieve en toepasbare opleidingen.

 

 

Hoogbegaafde kinderen vormen een ware uitdaging voor hun omgeving. Je wil het als ouder zo goed mogelijk doen, helaas krijg je geen handleiding bij dit kind. Sommige van hen onderpresteren of tonen niet spontaan wat ze in zich hebben. Bij anderen blijkt een leer- en/of ontwikkelingsprobleem (twice exceptionality) voor extra moeite te zorgen.

Hoogbegaafd opvoeden is:

     - omgaan met intensiteit (hoogsensitiviteit)

     - overleggen met school

     - stimuleren op maat

 

Je krijgt de tools om je kind nog beter te begrijpen!


Volwassene? Bij ons word je ondernemer van je talent, (hoogbegaafde) volwassenen die meer eigen keuzes willen maken.

Voor wie op zoek is naar een hoger welbevinden op het werk. Vertoon je kenmerken van bore-out en/of burn-out en wil je dat krachtig aanpakken? Blijf je zoeken naar jouw niche? Wij helpen je op weg in coaching, training en/of therapie.

 

Voor leerkrachten en studiebegeleiders hebben we doelgerichte en waardevolle opleidingen die je leerproces vormgeven. Praktijktheoretische insteek gelinkt aan de werkvloer.

 

Mijn missie

Jou helpen bij je verwezenlijkingen!

Of dat nu gaat om je studie, je werk of je ouderschap, mijn job is mensen helpen die nog beter willen “presteren”. Ze zoeken naar hoe ze het onderste uit de kan kunnen halen, hun belemmerende gedachten aan de kant kunnen schuiven en doelbewuste keuzes maken én omzetten in actie.

Als moeder van 3 hoogbegaafde kinderen besefte ik gaandeweg dat ik een onderpresteerder was. Ik deed praktijkonderzoek naar dit fenomeen en schreef er boeken over. Mijn job is: jou leren hoe jij wegkomt uit het onderpresteren en de weg van excelleren in kan slaan. Want het is heerlijk om te kunnen genieten van je verwezenlijkingen, en een genieter… dat ben ik!

Wil jij de sleutel tot succes?

Samen zoeken we wat jou drijft, hoe jij je talenten tot ontwikkeling brengt en omzet in acties die het verschil maken.

Meer tevredenheid, beter competentiegevoel én trots op je verwezenlijkingen. Ze zijn van jou!

Met plezier blijf ik bijleren in binnen- en buitenland, dit jaar startte ik met de ECHA opleiding tot Specialist in Gifted Education.

Zie het als een hernieuwen van mijn kennis: what’s new in the world of giftedness?

Ik beschouw het als een engagement naar jou toe: zo krijg jij steeds weer mijn beste ik!

Ons aanbod

Opvoeden: je vindt er alles over opvoeden met ontwikkelingsvoorsprong, hoogbegaafdheid, hooggevoeligheid, studievragen en –coaching, leerproblemen, …

Volwassenen: 32% van de jongeren onderpresteert, dat gaat helaas niet over met het volwassen worden.

Professionals: omdat we jouw rol in de maatschappij zo belangrijk vinden, hebben we een kwaliteitsvol aanbod met partners ontwikkeld om jou de meest recente tools aan te reiken, steeds hands-on en gegeven door deskundige trainers.

Het team

Ondertussen heb ik het zo druk dat ik je niet meer alleen kan helpen. Een zorgvuldige zoektocht leidde me tot een aantal mensen die samen met mij werken om jou sneller en dichter bij huis te kunnen bedienen. Het team werd door mij opgeleid én staat in nauw contact, wij overleggen regelmatig om jou zo goed mogelijk te kunnen helpen. Elk van het team heeft zijn of haar eigen ervaring met ontwikkelingsvoorsprong en/of onderpresteren. Maak kennis met hen op de coaches pagina.

 

Onze visie

Onderpresteren blijkt in de praktijk een hardnekkig probleem dat vergaande gevolgen heeft: lager welbevinden en minder betrokkenheid op school en op de werkvloer dat kan leiden naar bore-out en burn-out.

Onderzoek toont aan (Withley, 2001) dat onderpresteerders vaker de school verlaten zonder diploma of onderbenutten.

Het ontbreekt ze aan doorzettingsvermogen, ook als ze het eens echt goed willen doen. Ze ervaren meer moeite met zogenoemde normale en voor de hand liggende taken.

Daarbij breidt het onderpresteren zich vaak uit tot meerdere levensgebieden

 

Onderpresteren gaat niet vanzelf weg, je groeit er niet uit!

Stichters Ophélie Desmet en Tania Gevaert zien het als hun taak om onderpresteren meer en vooral slimmer aan te pakken zodat de aanwezige talenten groeien. 

Ophélie Desmet, drs, is onderzoeksassistent en Summer Residential Programme Coordinator bij Gifted Education Resource Institute aan Purdue University, IN in VSA.

Tania Gevaert is psychotherapeut en deskundige in Gifted Education met specialisme in 2E, onderpresteren en hooggevoeligheid. 

 

Ophélie en Tania willen de mogelijkheid bieden aan kinderen, jongeren, hun ouders en leerkrachten om dit samen te realiseren. Daartoe werkt Samen Slimmer Groeien zo laagdrempelig mogelijk op verschillende niveaus.